• ۰۲۱-۸۸۵۱۸۹۴۴

 

در پی تغییرات صورت گرفته در اینترنت کشور در روزهای گذشته و ایجاد محدودیتهایی در آن برخی کاربران پورتال موسسه در هنگام ورود به پورتال با پیام خطا مواجه می شوند که برای رفع آن باز تعریف DNS کارت شبکه الزامی خواهد بود. بنابراین در صورتیکه از طریق آدرس معمول پورتال موسسه یعنی portal.cervantes.ir نتوانستید وارد پورتال بشوید مراحل زیر را دنبال نمایید. 

 

  • دکمه ویندوز را فشار دهید
  • عبارت VIEW NETWORK CONNECTIONS را تایپ نمایید

 

 

  • کارت شبکه مورد استفاده را انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید
  • گزینه Properties را انتخاب نمایید

 

  • نخست :  تیک گزینه Internet Protocol Version 6 را بردارید
  • سپس : روی گزینه Internet Protocol Version 4 دابل کلیک نمایید

 

 

  • پایین صفحه گزینه Use the following DNS server addresses را انتخاب نمایید
  • اعداد 8.8.8.8 را در جدول اول و اعداد 4.2.2.4 را در جدول دوم وارد نمایید

 

 

  • دکمه OK را فشار دهید هر دو پنجره را جهت ثبت تغییرات فشار دهید.

 

  • حال از طریق آدرس پورتال یعنی portal.cervantes.ir می توانید وارد شوید.

 

  • نکته :  در صورتیکه پس از انجام عملیات فوق همچنان قادر به مشاهده پورتال نبودید لطفا مودم wifi خود را خاموش و روشن نموده و یا در صورت استفاده از اینترنت موبایل گوشی را به حالت هواپیما برده و دوباره فعال سازید.

 

 

 

 

 

با تشکر

کالج سروانتس

 

بالا